Kliknij poniższy przycisk aby zadzwonić:

tel. 603 097 609

Profilaktyka stomatologiczna

Profilaktyka stomatologiczna zwana również higienizacją to bardzo istotne zagadnienie. Obejmuje ono wszelkiego rodzaju działania mające na celu zapobieganie rozwojowi bakterii w jamie ustnej, co może prowadzić m.in. do rozwoju próchnicy oraz innych chorób przyzębia, dziąseł i samych zębów.

W naszym gabinecie oferujemy szeroki zakres usług z zakresu profilaktyki stomatologicznej:

• Skaling i piaskowanie zębów
  • Fluoryzacja
  • Usuwanie kamienia nazębnego

Zabiegi te pozwalają na znaczną poprawę jakości szkliwa, usunięcie kamienia nazębnego oraz osadu. Dzięki temu zęby stają się mocniejsze i zdrowsze.

Usuwanie płytki i kamienia nazębnego – skaling i piaskowanie

Zazwyczaj już w kilka godzin po umyciu zębów, na ich powierzchni zaczynamy zauważać bezbarwny osad zwany płytką nazębną. Powstaje on wskutek połączenia śliny z drobinami po spożytych posiłkach. Jest to siedlisko różnego rodzaju bakterii i innych drobnoustrojów. Jeżeli osad ten nie jest codziennie usuwany, może przekształcić się w kamień nazębny co prowadzi do rozwoju chorób dziąseł oraz powstawania ubytków. Dzieje się tak, ponieważ dochodzi do przekształcania związków chemicznych znajdujących się na powierzchni zębów wskutek działania bakterii. Powstające wówczas kwasy mają katastrofalny wpływ na szkliwo i powodują jego erozję. W sytuacji gdy dojdzie do powstania kamienia nazębnego, jedyną formą leczenia jest wizyta w gabinecie stomatologicznym.

Należy tutaj zwrócić uwagę na fakt, iż nieleczony kamień nazębny zaczyna rozrastać się na zewnątrz jak i pod dziąsłami. Jest to bardzo groźna sytuacja, prowadząca do powstawania licznych stanów zapalnych, nadwrażliwości zębów czy krwawienia dziąseł. W skrajnych przypadkach może prowadzić to do całkowitej utraty uzębienia. Dodatkowo, kamień nazębny przyczynia się do powstawania chorób przyzębia. Może to prowadzić do resorpcji kości wokół zęba, co często ma bezpośredni wpływ na rozchwianie zęba, a następnie jego utratę.

Finansowanie zabiegów stomatologicznych i leczenia dentystycznego.

Szczegóły